فهم زبان محاوره ای در محصول Echo دستگاه جستجوگر صوتی شرکت آمازون

شرکت آمازون، یک اسپیکر قدرتمند فرمان صوتی با نام Echo، را به عنوان محصول جدید برای مصارف خانگی با کارآیی بالا و کنترل صوت ارائه کرده است. این دستگاه با قابلیت اتصال ساده و آماده برای کاربرد است که استفاده از  آن در هرجا بسیار ساده است.

برای استفاده از این دستگاه باید آنرا با نام "Alexa"  صدا زد. این دستگاه قادر به محاوره صوتی است که به سوالات کاربر پاسخ می‌دهد.

پشتیبان فناوری Echo، رایانش ابری است و از بهترین فناوری‌های روز دنیا در پردازش زبان طبیعی (NLP) بهره می‌گیرد.

Echoبا اتصال به اینترنت wifi آماده بهره برداری است.

Echo سیگنال صوت طبیعی را پردازش می‌کند و گفتار را به متن تبدیل می‌کند، سپس توسط الگوریتمهای پردازش زبان طبیعی (NLP)، پرسش محاوره‌ای را پردازش می‌کند.

 Echo برای محدوده وسیعی از امکانات عملیاتی دیگری، بصورت out-of-box قابل توسعه است. این امکانات نظیر پخش موزیک، کنترل و انتخاب ابزارهای خانگی، آلارم‌ها و زمان سنج‌ها، ویکی پدیا، لیست‌های انجام کار و لیست‌های خرید، اطلاعات ورزش و آب و هوا، پرسش و پاسخ عمومی و…است.

این خصوصیات با کارآیی بالا، از طریق پردازش کلمات کلیدی، شناخت خودکار گفتار، فهم زبان طبیعی، پرسش و پاسخ و تبدیل متن به گفتار، شکل می‌گیرد.

این خلاصه ای از فعالیت‌های پردازش زبان طبیعی و گفتار در آمازون حول محور ECHO است و توصیف فعالیتهای آن و چالشهایی که پیش روی تیم توسعه دهنده وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول از آمازون می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه نمایید.

https://en.wikipedia.org/wiki/Amazon_Echo#Cloud-based_processing

https://www.itrc.ac.ir/node/‎۵۰۰۵۰